W miarę rozwoju Programu Partnerskiego coraz częściej pojawiają się pytania ze strony Partnerów o działania nie tylko na terenie Polski, ale również za granicą. Oczywiście, transakcje z polskimi klientami indywidualnymi, firmami czy dostawcami to początek i pierwsze transakcje, od których zaczyna większość Partnerów. Jednak na koncie niektórych Partnerów już zarejestrowane zostały niezwykle ciekawe transakcje oraz działania na rynkach zagranicznych. O co więc pytają Partnerzy, gdy w ich głowie pojawi się myśl o podjęciu współpracy poza granicami kraju, a nie mieli jeszcze możliwości spróbować?
1. „Czy będąc Partnerem w distripark.com, mogę polecać produkty za granicą?”
Odpowiadamy: Oczywiście tak. Należy zdać sobie sprawę, że jest to czasochłonny i na pewno trudniejszy proces, natomiast zachęcamy do próbowania i podejmowania współpracy zagranicznej, ponieważ może zaowocować wysokimi prowizjami. Ponadto zespół distripark.com oferuje pełne wsparcie, przy tego typu transakcjach, co daje Partnerom poczucie bezpieczeństwa. Dodatkowo powstają dedykowane strony zagraniczne – Landing Pages (proste strony internetowe), gdzie klient może zapoznać się z ofertą distripark.com w swoim ojczystym języku.
Dostępne na strony:Kolejne strony powstaną dla: Rumunii oraz Włoch.
2. „Jestem zainteresowany polecaniem produktów za granicą, ale jak mogę to zrobić?”
3. „Jak pozyskać kontakty samodzielnie?”
Przykład:Transakcja dotycząca wysyłki do Holandii 24 ton sody kaustycznej. Dzięki działaniom dwóch Partnerów transakcja zakończyła się sukcesem i odpowiednim wynagrodzeniem dla Partnerów.
4. „Jak przeprowadzić taką transakcję? W końcu kwota opiera się już na innej walucie.
”Partner skierował klienta francuskiego na distripark.fr, który zainteresował się siarką granulowaną i chce otrzymać informację, ile będzie go kosztować na przykład zakup „tira” siarki granulowanej. W takim przypadku najlepiej jest, gdy Partner wyśle do nas zapytanie drogą mailową. Mail powinien zawierać najważniejsze informacje handlowe:
Na podstawie zapytania zostanie przygotowana oferta, w której znajdzie się: cena, informacja o warunkach dostawy oraz FV proforma. Na podstawie faktury trzeba dokonać przedpłaty. Partner powinien wesprzeć Klienta, w dokonaniu płatności tak, aby Klient nie odczuwał dyskomfortu w związku z dokonywaniem płatności do obcego kraju, nieznanego Partnera handlowego. Rolą Partnera jest uwiarygodnić distripark.com i uświadomić Klienta, że po dokonaniu płatności nastąpi realizacja zamówienia i towar dotrze do niego na czas. Następnie po zaksięgowaniu płatności na koncie bankowym distripark.com, Klient zostanie poinformowany o sposobie realizacji dostawy, czyli terminie dostawy oraz danych przewoźnika, który dostarczy towar. Kolejnym etapem jest techniczna realizacja między distripark.com, a Partnerem. Za ten obszar odpowiedzialne są dwie osoby z distripark.com. Karol Kowalczuk, odpowiedzialny za sprzedaż zagraniczną, dokona realizacji zamówienia, natomiast Katarzyna Filimoniak, opiekun Programu Partnerskiego, przeprowadzi transakcję techniczną w sklepie distripark.com. Zawsze po zakończonej transakcji wykonujemy zamówienie w sklepie distripark.com, aby prowizja za zamówienia naliczyła się Partnerowi.
Reasumując: jeśli Partner zdecyduje się na polecanie produktów za granicą i już zdobył kontakt do klienta, który jest zainteresowany produktem distripark.com, wówczas Klient wysyła do distripark.com zapytanie drogą mailową na adres karol.kowalczuk@distripark.com, dodając do wiadomości opiekuna programu katarzyna.filimoniak@distripark.com oraz partnera, który mu polecił zakupy w distripark.com.
Więcej na temat sprzedaży zagranicznej, dowiedziesz się z podcastów, w których Karol Kowalczuk – Manager ds. Rozwoju Sprzedaży Zagranicznej, opowiada o doświadczeniu w prowadzeniu tego typu transakcji.W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu.